söndag 20 november 2011

Gratis beskrivning på snood

Hej hej!
Jag vill så gärna skriva mer men jag hinner tyvärr inte. Fullt upp på i butiken och på kvällarna är jag helt slut.. Det är synd att det bara är 24 timmar på ett dygn och på de 24 timmarna så måste man sova en del också. Åtminstonde jag..



Det är stor efterfrågan på snoodar. Här har vi stickat 2 stycken i olika garner, Fame Trend Paljett och Cacao. Det går åt 1 nystan i varje kvalitet, mellan 400-500 meter. 

Material: 1 nystan Fame Trend Paljett eller 1 ny Cacao eller något annat tunnt garn som passar till stickor 2½-3 mm
Rundstickor 7mm 60 eller 80 cm
Masktäthet: ca 11m, st 7mm slätstickning= 10 cm (blockad)
Lägg upp 140 m rundsticor 7 mm. Sticka runt i slätstickning tills garnet är slut eller önskad längd, 50 cm är ett bra mått tycker jag.

Nu måste jag fortsätta virka till julskylten som ska upp i nästa vecka! =)
//Sofia

Fame Trend Paljett och CAcao finns endast i våra butiker, ej webshopp.

2 kommentarer:

  1. Tack snälla! Precis vad jag behövde - en enkel beskrivning på en snood att sätta i händerna på mina töser som vill lära sig sticka, och göra något de faktiskt kan och vill använda :)

    SvaraRadera
  2. Vad kul att vi har gjort något som passar. Tack /Sofia,Ljungqvist Garn

    SvaraRadera